keskiviikko 12. marraskuuta 2014

UUSI TESTAMENTTI JA PSALMIT

HERRA ON MINUN TURVANI
Psalmi 11.
Herraan minä turvaan:Juinkka voitte sanoa minulle: Pakene vuorille kuin lintu!
Jumalaton jännittää joustaan, nuoli on jo jänteellä. Pimeän turvin hän tähtää syyttömään.
Kun kaikki perustukset revitään, mitä vanhurskas voi enää tehdä?
Herra on pyhässä temppelissään, hänen valtaistuimensa on taivaassa. Hänen silmänsä näkevät kaiken, hänen katseensa tutkii ihmistensydämet.
Herra tutkii vanhurskaat ja jumalattomat. Hän vihaa sitä, joka rakastaa vääryyttä.
Satakoon jumalattomien päälle tulta ja tulikiveä! Polttava tuuli olkoon malja, joka heidän on juotava!
Herra on vanhurskas Jumala, hän rakastaa oikeutta, oikeamieliset saavat nähdä hänen kasvonsa.

HERRAN SANA ON SORRETUN  TURVA
Psalmi 12.
Laulunjohtajalle. Säestetään kahdeksankielisillä soittimilla.Daavidin psalmi.
Auta, Herra! Sinun palvelijasi ovat käyneet vähiin. Ei ole enää luottamusta ihmisten kesken.
Toinen toistaan he pettävät valhein, heidän kielensä on liukas, sydän vilppiä täynnä.
Mykistä, Herra, kavalat kielet, vaienna ne, jotka kerskuvat:
Kielemme tekee  meidät vahvoiksi, meillä on sana hallussamme, kukaan ei voi meille mitään!
Kun heikkoja sorretaan ja köyhät vaikeroivat, minä astun esiin, sanoo Herra. Minä tuon avun ja pelastan heidät, lupaa Herra.
Herran sanat ovat todella puhtaat, kirkkaat kuin seitsemästi puhdistettu hopea, joka hohtavana juoksee sulattimesta.
Sinä, Herra, suojelet meitä, sinä varjelet meitä joka hetki tämän pahan ajan keskellä.
Joka puolella jumalattomat rehentelevät, ja turmelus saa vallan.

KUINKKA  KAUAN PEITÄT MINULTA  KASVOSI?
Psalmi 13.
Laulunjohtajalle. Daavidin psalmi.
Herra, kuinkka kauan? Oletko unohtanut minut iäksi? Kuinkka kauan peität minulta kasvosi?
Kuinkka kauan huolet painavat mieltäni ja sydäntäni jäytää tuska? Kuinkka kauan viholliseni ovat voitolla?
Katso minun puoleeni ja vastaa minulle, Herra, Jumalani! Sytytä silmiini valo, älä anna minun nukkua kuolemaan,
ettei viholliseni sanoisi: Minä voitin hänet, ettei vastustajani saisi iloita tappiostani.
Minä luotan sinun armoosi, saan iloita sinun avustasi. Minä laulan kiitosta Herralle, hän pitää minusta huolen.

Minä uskon siihen, että Jumala Kaikkivaltias on minua taluttava omaa tietänsä yhä tänäkin päivänä.
Herra saattaa minutkin lopulta kotiansa Taivaaseen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti